Archiwa autora: Kasia

Dzwięki

Dziś mam dla was jak naśladować niektóre dzwięki po Japońsku,

 

Pies:

Kot:

Kurczak:

Pociąg:

Wiatr:

Deszcz:

Słoń:

Chrupanie / mlaskanie:

Japoński:

Wan Wan

Nya Nya

Koke kokko

Gatan Gaton

Byu Byu

Para Para / Za za za (hard rain)

Pao-n

myusha myusha

Polski:

Hau Hau

Miau Miau

Kokoko

Tu tu tu tu

Wiuu wiuu / szzuuuu szzuuuu

Kap kap kap

Trutututuuu

chrup chrup

A jak szczeka twój pies? <3

 

 

 

Japońskie “Słodycze”

Cześć! Dostałam paczkę od Minako!

Byłam bardzo szczęśliwa, że ją dostałam. Zawierała kilka ‘słodyczy’ o których chce wam opowiedzieć! ;)

sweets from japan

Ok, Na pierwszy ogień idzie batonik “Kinko”, były to paluszki? wałki? które smakowały jak słodki piasek! naprawdę, to bylo jak bym jadła piasek :p ale było pyszne i bardzo to polubiłam! (i z nikim się nie podzieliłam :p)

Jako drugie pójdzie “guriko”, czyli karmelowe serduszka, uwielbiam karmel więc można się domyśleć jak bardzo mi smakowały… ;) w tej samej paczuszce był różowy słonik – zabawka <3

Pink Elephant ToyTen słonik przypomniał mi piosenkę z przedszkola “był sobie słoń różowy, różowy tak jak krem”

Okej, teraz mój ulubieniec! xD To w czerwonym opakowaniu nazywa się “konbu” i jest zrobione z… wodorostów! Naprawdę dziwne! o.O było słone, kwaśne i gumowe, z białym osadem, a całe było ciemno zielone. Dziwne ale dobre! Mój nauczyciel japońskiego powiedział że zna to z młodości i że to jedno z jego najgorszych wspomnień. Haha

Konbu

Wszystko było ślicznie zapakowane w pudełeczko i papier prezentowy ^^

Dziękuję Minako <3

Dostałam jeszcze jedną paczuszkę, tym razem od Mayu, napiszcie w komentarzach czy chcecie więcej takich postów, oraz które z wymienionych prze ze mnie “słodyczy” najchętniej byście spróbowali!

 

Wycieczka szkolna

Odwiedziłam Prefekturę Shiga, która jest znana z największego jeziora “Biwa” w ramach wycieczki z znajomymi z klasy. Słyszeliście kiedykolwiek o tym jeziorze? haha

Dokładniej, byliśmy w Ninjtsu Mura (Wioska Ninja). Były tam narzędzia, których Ninja używali dawno temu. W domu ktory zwiedzaliśmy były pułapki! Było super!!

Razem z klasą mieliśmy BBQ, było miło :)
Po lunchu mieliśmy turniej tańca. Plakałam ze śmiehu! Lol

Dzięki tej wycieczce zbliżyłam się do moich znajomych z klasy! Naprawdę mi się podobało!

image

~Minako

 

Styl

Chciała bym wam opowiedzieć o japońskiej modzie!
Jak pewnie wiecie mamy wiele popularnych styli w Japonii. Lubie zachodni styl. Moje ulubione marki to GAP, FOREVER 21 i wiele innych hahah
Mamy dwa główne style “Aomoji kei” i “Akamoji kei”

Aomoji Kei

aomoji kei

Aomoji kei

 

Możliwe ze znacie “Aomoji kei” jako Kyaru Pamyu Pamyu,  myśle że to nie jest super modne się tak ubierać w Japonii!

Akamoji kei

aomoji keiAkamoji kei

 

Również, rzadko nosi się sukienki! Nawet jeśli idę na czyjeś urodziny nie zakładam żadnej! Idę w normalnych ciuchach lub trochę bardziej formalnych!

~Minako

 

Ja ze swojej strony chcę dodać tylko, że ja często widzę w mojej szkole dziewczyny w sukienkach i spódnicach, oraz sama uwielbiam je nosić :)

leginsy z różnymi motywami są bardzo popularne,

Zajęcia pozaszkolne

Co robisz po szkole?

Zapytałam kilku moich znajomych “co robią po szkole” oto co odpowiedzieli:

Veronika:
To zależy od dnia. W poniedziałki i czwartki chodze na tańce. W wtorki i środy na fitnes, a w piątki spotykam się ze swoim chłopakiem.
Nie mam dużo czasu po szkole, staram się spędzać go aktywnie.

Laila:
Po szkole spotykam się z znajomymi na “oknie”. potem idę na spacer. Jem coś w Subway’u albo pije kawę. O 18 jestem w domu, oglądam film lub używam komputera, potem praca domowa i znowu komputer.

W mojej szkole mamy mnóstwo zajęć dodatkowych jak Manga, Fotografia, Zaj. Artystyczne, Matematyka, Fizyka, Chór szkolny, drużyna koszykówki i siatkówki, nordicwalking, łyżwiarstwo, zajęcia z gitary i inne.
Możemy również uczęszczać na zajęcia poza szkolne lub spędzać czas w dowolny inny sposób. Na zakupach, z przyjaciółmi, na spacerze, basenie itp. Od 16 roku życia możemy mieć pracę dorywczą w restauracji czy sklepie.

W każdy poniedziałek chodzę na strzelnice w wtorki mam zajęcia z gitary i japoński w soboty. lubię moje zajęcia dodatkowe :)

~Kate

W japonii możemy mieć pracę dorywczą od 18 roku życia, więc wiele z nas ma taką. Ja mam pracę dorywczą 3 razy w tygodniu, po szkole. Zaczynam o 17:00 i kończe o 22:00. W te dni nie mam czasu by cokolwiek robić.

 

Niektórzy uczniowie należą do kółek zainteresowań w szkole. To jest bardzo popularne. Siatkówka, taniec, baseball, piłka nożna są najpopularniejsze (: niektórzy z nich mają i pracę i kółka zainteresowań. Sądzę że muszą być bardzo zmęczeni, ponieważ nawet ja mam tylko pracę dorywczą i jestem po niej padnięta! haha

Sądzę że japończycy są bardziej zajęci niż inni xD bo dajemy sobie rade z i tym i tym!

Niektórzy moi znajomi chodzą do szkół uczenia by nauczyć się zdawać egzaminy do collage.

Sama chodzę na lekcje angielskiego w każdy wtorek i zajęcia dodatkowe z chińskiego w szkole w soboty.

~minako

A jak Wy spędzacie wolny czas? :)

Jedzenie

Moja nauczycielka biologii zapytała mnie “Co jedzą nastolatki w Japonii?”
Razem z Minako chciały byśmy spróbować odpowiedzieć :)

Mój zwykły dzień zaczyna się śniadaniem, potem w szkole jem drugie śniadanie. Obiad jem w domu a o 19 lub 20 jem kolację.

Na śniadanie miałam kanapki z jajkiem i makrelą, na drugie śniadanie kawałek sękacza, pulpeciki z ziemniakami, innymi warzywami i sałatką na obiad, a na kolację kanapki z serem.

Piję dużo wody i herbaty z sokiem cytrynowym lub malinowym sokiem oraz mleko do każdego posiłku prawie. haha

W szkole wiele osób kupuje batoniki i chrupki w automacie albo zapiekanki w stołówce, można tam też dostać ciepły obiad i sałatki owocowe lub warzywne,

~Kasia

Sądzę że wiele Japończyków je pieczywo na śniadanie. Mamy wiele sklepów gdzie można je szybko i łatwo dostać.

Na lunch wiele z nas je Obento albo szkolny lunch z znajomymi.
Osobiście ryż jem tylko na lunch (Obento)

Mam pracę dorywczą popołudniami, więc trzy razy w tygodniu nie jem kolacji ponieważ gdy wróce jest już 22:00! haha

Dziś na śniadanie zjadłam bułkę, sałatkę i mały chlebek na lunch oraz curry z ryżem na kolację! Byłam pełna! haha

~Minako

Walentynki!

Dziś mamy walentynki,
Sądzę że w wielu krajach obchodzi się je trochę inaczej

Valentines day

W Polsce jest to bardzo komercyjne święto, po ulicach porozwieszane są serca a plakaty pytają “Kupiłeś już prezent swojej walentynce?”. Nie przepadam za tym.

W mojej szkole mamy “Pocztę Walentynkową” możemy nią wysłać walentynki do naszych ‘ukochanych’ z innych klas.

Dajemy sobie również małe prezenty, kartki czy czekoladki (Choć dziewczyny często narzekają, że będą po nich grube ;) )
Sądzę, że dużo par chodzi też na romantyczny spacer lub kolację, czasem oglądają film w domu lub kinie.

Powinnam wspomnieć że nie wysyłamy kartek walentynkowych tylko do naszych miłości. Zupełnie normalne jest wysyłanie ich do przyjaciół. Dostałam walentynkowy prezent od mojej przyjaciółki Ani i wysłałam jej mały prezencik.
~Kate

W Japonii pary świętują Walentynki. Jeśli masz chłopaka musisz mu dać czekoladki!

Ale mamy też inny sposób by spędzić ten dzień! Sądzę że to troszkę dziwne. Niektórzy uczniowie wymieniają się czekoladkami, ciasteczkami i różnymi innymi rzeczami z przyjaciółmi, nie chłopakami! Nie dawałam nic chłopakowi od paru lat, bo nikt mi nie wpadł w oko! Hahah
Zrobiłam czekoladki i ciasteczka dla moich przyjaciół wczoraj a potem wymieniłam się z nimi w szkole (: wszystko co było rozdane wyglądało ślicznie!
Nie zrobiłam zdjęć, Przepraszam!

Mamy też “Biały Dzień” W marcu.

W walentynki dziewczyny dają chłopakom czekoladki, a w Biały dzień chłopcy odwdzięczają się im!

~Minako

 

Gdy cię nie widzę, nie wzdycham, nie płaczę,
Nie tracę zmysłów, kiedy cię zobaczę;
Jednakże gdy cię długo nie oglądam,
Czegoś mi braknie, kogoś widzieć żądam;
I tęskniąc sobie zadaję pytanie:
Czy to jest przyjaźń? czy to jest kochanie?
[A. Mickiewicz]

Transport publiczny #1

 

Cześć wszystkim,
Dziś będzie mały wstęp do transportu miejskiego ;)

 

W Polsce mamy autobusy, tramwaje, metro i pociągi.

Tutaj jest zdjęcie autobusu, nie mogłam sama zrobić zdjęcia bo była ostatnio okropna pogoda. hah :/

 

Polish BusPolski autobus

Mamy kilka typów tramwai

te starsze

Polish old tramPolski stary tramwaj

I te nowsze

New tramNowy tramwaj

Nie lubie tych nowszych tramwai, jest w nich mało poręczy do trzymania. :/

Oto wnętrze tramwaju

polish tram inside

Jak napisałam wyżej mamy metro w moim mieście, ale tylko dwie linie

wejście do metra i oznakowanie:

Mamy autobusy, pociągi i metro w Japonii. Tutaj jest duzo transportu miejskiego

To jest autobus

japanese bus

 

A to pociąg, jeździmy nimi do pracy i szkoły. Jeżdżę takim codziennie do szkoły

Japanese train

Mamy sklepy które są nie zamykane, każdy może z nich ukraść jedzenie ale nikt tego nie robi!

Store

~Minako